söndag 30 december 2012

Gott nytt år med favoriter från 2012 - värda att ta med sig till 2013


Gott nytt år! I morgon smäller det och jag antar att du för länge sedan är planerad och klar med vad som ska ätas och drickas. Eller? Vi är på landet för att traditionsenligt fira nyår med bror & svåger och menyn är satt även om jag har några små beslut att fatta kring förrätten som jag står för. De sista inköpen ska göras och mycket kommer att förberedas i våra respektive kök idag. Allt för att det ska bli så smidigt som möjligt i morgon med mest tid till firande.

Jag har skummat igenom den mat jag har lagat under 2012 och även om inte allt hamnar här i bloggen så är det en hel del som ställts fram på middagsbordet! Så mycket gott jag har hunnit glömma som jag varit övertygad om att det här ska jag göra igen. Mycket bra att gå igenom arkivet och plocka fram favoriterna för egen del och jag hoppas att även du uppskattar en uppfriskning av matminnena. 

Med detta inlägg önskar jag dig ett gott avslut på året och ett riktigt gott nytt år - den här maten är en bra början. Vi ses nästa år!






































GOTT NYTT ÅR!

Kram Lotta!

26 kommentarer:

  1. Oh, vilket underbart inlägg där du samlat så många smaskiga recept! Jag bokmärker det på en gång! Bli ju perfekt inspirationssida för mig! Tack tack! :)
    Gott Nytt År!
    Ha en fin kväll!
    Kramar!
    //Lana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, Lana! Mycket bra för mig själv också, tänk vad jag har glömt en massa gott!

      Gott nytt år och kram till dig!

      Radera
  2. Några av dina inlägg idag har jag själv testat, andra har jag bara sett bilderna på... men njutit har jag gjort varje gång!

    Imorgon blir det fläskfilé med örtblandning och Amys fina potatisrosor. Eftersom vi tänker äta oss mätta på det, så avstår vi från för- och efterrätt ;-)

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är så roligt att du testar maten. Tack!

      Låter som en jättegod nyårsmiddag och de där potatisrosorna är så fina. Jag skulle nog också kunna klara mig utan för- och efterrätt, men vi ska låta middagen ta lång tid så att magen hinner med också. Roligt att bidra med olika delar också.

      Hoppas er nyårsmiddag och ert nyårsfirande blir toppen.

      Gott nytt år!

      Radera
  3. Så mycket gott och så lite tid att göra allt tänker jag :)
    Gott Nytt år till dig med :)
    Kram Lena från Make a head food

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltid det där med tiden och att hinna med... Man får helt enkelt prioritera men det är inte lätt!

      Tack detsamma till dig - gott nytt år!

      Kram!

      Radera
  4. Vilket härligt inlägg med massor av god mat! Tack för att inspiration under 2012 och ser fram emot ännu mer 2013. kanske ännu en matbloggsträff?!
    GOTT NYTT ÅR!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack detsamma och klart det blir bloggträff igen 2013!

      Gott nytt år!

      Radera
  5. Mycket goda grejer...
    Gott nytt år:)
    Kramar från Victoria på www.victoriasprovkök.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack... Så lätt att glömma. Detsamma till dig, gott nytt år!

      Kram Lotta

      Radera
  6. Så många goda recept. Jag har sedan tidigare lagt till många av dina recept i favoriterna!!!
    Gott nytt år och god fortsättning!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du har hittat några favoriter att testa här - sen ska det bara bli av också, känner igen det där :-)

      Gott slut och gott nytt!

      Radera
  7. Visst är det otroligt att man kan glömma bort så mycket av allt det goda man kockar till, även om man är så säker då på att det kommer att lagas till igen. Men det finns helt enkelt så mycket gott och man får så vansinnigt många smarriga tips från alla fina inspirationskällor (som t.ex dej)!

    Tack för detta året, Lotta!
    Nu tar vi nya tag inför 2013 och ser fram mot alla nya godsaker,
    ett riktigt gott slut och ett gott nytt önskar vi dej.

    Kramarna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är bra underligt. Men som ni säger, det finns ju så mycket annat hela tiden som man inspireras av och vill prova. Vilket gissel :-)

      Tack själva för allt ni bjuder på och så kul att vi fick träffas detta året. Vi ses igen 2013!

      Gott nytt år och kramar till er!

      Radera
  8. Mycket gott kära Lotta, tack för all inspiration och fina bilder under året och ha fått träffa dig en snabbis åtminstone... nästa gång tar vi igen det rejält tycker jag allt... för ni har väl börjat planera för eventet får vi hoppas? ;)

    Gott nytt år på dig och mannen, kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack fina Amy och tack själv! Klart vi träffas igen i år och umgås ännu mer - bloggträff ska det bli!

      Önskar dig och familjen gott och fint slut och ett gott nytt år - ska bli spännande att se vad 2013 för med sig!

      Stor kram!

      Radera
  9. Så mycket gott! Borde också göra en Best of 2012, mest för att man kommer på så mycket gott man ätit som man knappt minns...

    Tack för 2012 och gott nytt 2013! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, gör en egen inventering - det är inte klokt så lätt man glömmer bort så mycket gott!

      Tack själv - god fortsättning!

      Kram

      Radera
  10. Inga dåliga "treats" du bjuder på! Herregud så hungrig jag blev nu!
    Tack för det här året, och jag hoppas det blir många fler!

    Största kramen till dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tänk att jag har gjort allt det där, och ännu mer :-) Tack själv till dig, vi fortsätter väl på den inslagna vägen!

      Större kram till dig :-)

      Radera
  11. Lindha Johansson02 januari, 2013

    Perfekt sammanfattning av året! Vi gillar samma slags mat, förutom att jag endast äter färska, ej varma tomater :), så jag har testat många av dina recept.

    Men den här gången står jag med 2 st förpackningar Romantica tomater som är sura, mjöliga och smaklösa! Har aldrig hänt mig förut?! Om det inte vore för formen på tomaterna så hade jag trott att det var en annan sort. Så nu får jag ge mig, de åker in i ugnen idag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har bra smak då helt enkelt, ha ha! Oj, det var inga roliga tomater. Romantica som alltid brukar leverera... Fast det är klart, även de blir väl dåliga så småningom. Smart drag att köra dem i ugnen, länge på låg värme - då kanske det går att "rädda" dem :-)

      Radera
  12. God fortsättning vännen! Stooor kram. För det är väl oss du sträcker dig mot ;-)
    Tänk så mycket god mat du lagat under året som gått. Det är toppen med en lite sammanfattning/påminnelse. Många recept är helt klart för goda för att glömmas bort. Tack för all inspiration.
    Nu får vi hoppas på den där bloggdejten i Stockholm det pratades om ;-)
    Kram kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart kramen är till er alla - hoppas tillräckligt stor bara :-)

      Riktigt trevligt att titta igenom skafferiet i backspegeln, detsamma hos dig. Vilket år du har haft!

      Japp, Stockholm blire helt klart!

      Kram!

      Radera
  13. Men så mycket gott du bjuder på. Din blogg är helt underbar, tack!

    Kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack säger jag :-)

      God fortsättning!

      Kram

      Radera